Sokan kérdeztek mostanában a kerámia technológiáról, mit takar, mit tud, miért kerül ennyibe?
Szeretjük az autónkat tisztának, csillogónak látni, mossuk, törölgetjük, waxolgatjuk, ki-ki vérmérséklete szerint.
Ám eközben akaratunk ellenére is, rengeteg, - szemmel nem látható – karc keletkezik, amelyekbe a különböző szennyeződések sokkal jobban beletapadnak. Pl. szálló rozsda, fékpor, korom. Ezáltal az autó egyre hamarabb piszkolódik, egyre gyakrabban igényli a mosást. A lakkréteg sérülékenyebbé válik, berepedezhet, felpattoghat
A jól előkészített felületre felvitt kerámia réteg üvegszerű hatást kelt.
Erre kínálhat megoldást a kerámia bevonat. Ami, egy igen kemény védőréteg a fényezésen . Karcállósága sokkal nagyobb, mint a hagyományos waxoké, vastagsága 3 mikron, ami 120-130 szorosa azokénak. A waxolás egy vékony carnauba viaszréteget képez a fényezésen, ez viszonylag hamar lemosódik,
a jól felhordott kerámia bevonat ezzel szemben nem kopik le, mivel kémiailag kötődik az autó fényezéséhez.
A gondosan és jól elvégzett kerámiakezelést követően autónk felülete olyan lesz, mintha folyékony üvegbe mártották volna, sőt még keményebb. Felületén semmi nem tapad meg. Gyanta, kátrány a madár ürülék sem okoz maradandó nyomot a fényezésen simán lemosható róla.
Előnyei:
- hosszú élettartam (a hagyományos viasznál akár 50 x hosszabb a tartósság). Vannak olyan kerámia bevonat gyártók akik 3 év garanciát vállalnak a termékeikre
- elképesztően könnyű tisztíthatóság (hidrofób, azaz víztaszítóvá válik a felület, így a szennyeződések nem tudnak megtapadni rajta)
- könnyű száríthatóság (a tükör sima karcmentes felületnek köszönhetően)
- érték megőrzés (Új autóra különös képen ajánljuk, mert a fényezés makulátlan marad több év után is. - Az eljárás költsége a majdani eladás során bőven megtérül, mert újszerű marad az autó fényezése!)
Hátránya
- Több napig nélkülözni kell az autót
- Költséges
A folyamat:
- Alapos külső mosással kezdünk, majd autókozmetikai gyurmával végig tisztítjuk az autó külső felületét, eltávolítva ezzel a még rajta maradt szennyeződéseket. (Kátrány, fagyanta)
- Ezután következik a polírozás. Az autó fényezésének állapotától függően, akár 3 külön fázisban (durva, közepes, végül a finom).
- Sokszor még a 3 fázisú polírozás sem elegendő a karcok teljes eltüntetéséhez. Ezért szükséges még további polírozási fázist (fázisokat) beiktatni mindaddig, amíg a karcok 90-95 %-a el nem tűnik. (100 %-ot nem lehet elérni!) Ez a folyamat akár 14 – 18 órai munkát követel meg.
- A gondosan előkészített autót ismét lemossuk, szárazra töröljük, majd a zsírtalanítás következik, ami után újabb áttörlés következik. Ezután történik a szélvédő nanotechnológiás kezelése is.Nálunk ez hozzá tartozik a kerámia kezeléshez. Van ahol ezt külön kell kérni.
- A kerámia telepítése ezután kezdődhet. Minden elemre, kisebb műanyag felületre külön-külön kerül fel a kerámia. Fontos a megfelelő páratartalom, a kerámia pontos felvitele, megfelelő időben való visszatörlése. Ez a művelet – függően a kocsi méretétől – 3-4 órát vesz igénybe.
- Már csak a kötési idő van hátra. 6 óra az előkötési idő, ezalatt nem érheti víz, pára a bevonatot. Ezután újabb ellenőrzés következik, az esetleges felhordási hibák itt javíthatók. A teljes kötési idő 48 óra.
Összességében egy autó kerámia bevonatos kezelése 17-22 munkaórát követel meg, extrém karcosság esetében ez akár több is lehet. Cserébe az autója hosszú ideig megőrzi újszerű állapotát.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.